Veliko je govora o tem, kako se naredi poslovni načrt. Zanimivo, da podjetniški krožki in šole učijo o podrobnem poslovnem načrtu, ki zajema precej popisanih strani poglobljenih študij. A ko vprašamo uspešne podjetnike, ki že deset, dvajset, trideset in več let dokazujejo, da podjetništvo obvladajo v praksi, je le redko kdo med njimi delal podrobne poslovne načrte. Nasprotno, nekateri govorijo o tem, da so le vedeli, kaj bi radi delali, kaj je njihova dolgoročna vizija, malo pregledali pričakovane prihodke in odhodke, ter preprosto zagrizli v delo. Šele sproti so videli, kaj morajo spremeniti tako pri poslovanju kot pri samem produktu ali storitvi, da so dosegli tisto pozicijo, ki jim prinaša najboljše rezultate. Pa še to sproti ves čas popravljajo in prilagajajo trgu.
Je torej smiselno delati poslovne načrte?
Seveda je smiselno. Vendar je bolj kot narejen poslovni načrt pomemben proces, ko ga delaš. V tem procesu sam sebe (in poslovna ekipa) razmišlja o najpomembnejših področjih poslovnega ustvarjanja. Ali povedano drugače – ni tako pomembno, kaj ste zapisali v poslovni načrt; pomembneje je, da ste se z ekipo pogovarjali o teh področjih in uskladili v svojih razmišljanjih in pričakovanjih.
Če vas zanima več o tem, kako se lotiti tega procesa izdelave poslovnega načrta, si poglejte to povezavo: https://katapult.si/mozaik-podjetnosti/.
Mnogo poslovnih uspehov na tej poti vam želimo!